Denne artikkelen sikter på å gjøre deg forstått med hva digital markedsføring er og hvordan det skiller seg fra tradisjonell markedsføring. Hvor mye til geek trenger du å være for å få resultater og er det riktig for deg å benytte et byrå eller kjøre det hele selv fra egen plattform.
Hva er digital markedsføring
salgstrakten
de forskjellige kanalene
meld deg på her for å se live hvordan det fungerer
hva passer for deg
google analytics
lenker til videre sider
kombinasjon med analog markedsrøring
Digital markedsføring er så mangt men fellesnevneren er at det kun skjer over digitale flater. Om man koker det hele ned enda mer omhandler digital markedsføring kunsten å få trukket besøkende inn til nettsiden for så lite penger som mulig. Det argumenteres mye fram og tilbake om digital markedsføring skal ta seg av salget. Vi i isbre media bruker en strategi der vi lar den digitale markedsføringen stå for trafikken mens landesidene står for salget.
Salgstrakten er noe ALLE som driver med digital markedsføring må kjenne til. Salgstrakten sier noe om hvordan vi setter opp annnsene våres for å føre publikum gjennom en prosess som varmer dem opp før vi ber om et salg eller lignende. Vi liker å tenke på trakten som en 3 delt affære slik som vist på bildet under.
Digital markedsføring kan gjøres over flere flater og metoder. Hver metode krever sin egen gjennomføringsmetode da det er helt forskjellige metoder å jobbe på som gir helt forskjellige resultater.
Søkeordet vi sikter oss på mot google for denne siden er «digital markedsføring». Vi ønsker altså å sende så mange signaler til google som mulig og hente inn publikum som søker etter «digital markedsføring» i google ved å komme høyt opp på lista.