Slik får du flere kunder til ditt kampsportgym!

Det trenger ikke å være så vanskelig

Dersom du har disse 3 tingene på plass

Etter å ha drevet med kampsport siden jeg var i begynnelsen av tenårene, og hentet flere hundre kunder gjennom markedsføring og nettsider, kan du trygt lese denne artikkelen og vite at du får kunnskap som faktisk virker.

Det er noen enkle prinsipper som gjelder for alle treningssentre, inkludert kampsportsentre, som du bør følge. Det er viktig å ha det jeg kaller en grunnpakke, som inkluderer nettside, litt Facebook-markedsføring og en Google My Business-profil. Når dette er satt opp, har du et godt utgangspunkt for å hente flere kunder.

Vi i Bjoerk Media satser hardt på å hjelpe kampsportsentre i 2025 og håper at klubben din også vil samarbeide med oss for å øke medlemsantallet.

En bra nettside sørger for dette

Nettsiden din trenger noen viktige funksjoner for å hente inn så mange kunder som mulig. Det aller viktigste er å tilby kunder en enkel mulighet til å melde seg på en prøvetime eller lignende. NB: Det er mange som melder seg på uten å møte opp. For å sikre bedre oppmøte er det viktig å ha et system som varsler de som jobber i resepsjonen eller med kunder om å ringe tilbake. Dette gir deg muligheten til å lage en avtale og dermed øke sannsynligheten for at prøvetimen blir gjennomført.

Jeg pleier å gjøre dette med en SMS som sendes til dere med kontaktinformasjonen til den påmeldte, slik at noen i klubben raskt kan bekrefte avtalen.

Klikk på knappen for å se hvordan vi designet nettsidene til Ryen Kampsport og Oslo Fight Center, som effektivt genererer prøveuker i høyt tempo.

Hent kunder med annonsering

Når du skal kjøre trafikk, trenger du minimalt med annonsekostnader hver måned, spesielt hvis klubben din holder til utenfor storbyene. Det du i hvert fall trenger, er noe som heter retargeting-annonser. Kort fortalt er dette annonser som vises igjen for personer som har besøkt nettsiden din eller vært innom Instagram- eller Facebook-siden til klubben.

Det er lurt å bytte annonser omtrent fem ganger i året for å unngå at det blir de samme annonsene som vises hele tiden.

Hvis du ønsker å lære mer om Facebook-annonsering generelt, kan du klikke på lenken for å dykke dypere ned i temaet. 

Dette koster Facebook ads

NB. Vi tilbyr 3 måneders prestasjonsgaranti. Det vil si at dersom du ikke er profitabel innen 3 måneder jobber vi gratis de neste 3 månedene. 

Google My Business

En Google My Business-profil er nøkkelen til kontaktinformasjon for potensielle kunder som ikke ønsker å besøke nettsiden din.

En GMB-profil sørger blant annet for følgende